Wondzorg

Goede wondverzorging helpt je sneller herstellen en zorgt dat je je comfortabel voelt. Onze verpleegkundigen bieden professionele zorg met veel aandacht en geduld, of het nu gaat om kleine of complexe wonden. We nemen de tijd om alles helder uit te leggen, zodat jij je veilig en goed verzorgd voelt.

Diensten

Hoe kunnen we je helpen?

Algemene wondzorg

Na een kleine ingreep zorgen we voor de juiste opvolging. We verwijderen draadjes of haakjes, wisselen verbanden en brengen zalf aan. Alles gebeurt in overleg met je arts, zodat je wond goed en snel geneest. 
 

Wonde na operatie

Vaak mag je na een operatie snel naar huis, ook al is je wonde nog niet helemaal genezen. Onze verpleegkundigen volgen dit zorgvuldig op: we verzorgen de wond, wisselen verbanden, verwijderen hechtingen en brengen zalf aan. Als er gespecialiseerde zorg nodig is, bekijken we samen met jou en je arts hoe we dat best aanpakken.
 

Brandwonden

Bij een brandwonde zorgen we voor een veilige en zorgvuldige behandeling. We houden rekening met pijnbestrijding en volgen de genezing van dichtbij op. Indien nodig overleggen we met het brandwondencentrum voor extra gespecialiseerde zorg.
 

Doorligwonden

Doorligwonden ontstaan vaak door langdurige druk of wrijving, bijvoorbeeld aan hielen, heupen of het staartbeentje. We geven je tips om deze wonden te voorkomen en zorgen voor de juiste opvolging als er toch een wond ontstaat. Zo helpen we niet alleen bij het genezen, maar ook om nieuwe wonden te voorkomen.
 

Oncologische wonden

Na een behandeling voor kanker kan er een oncologische wond ontstaan. Deze vraagt specifieke kennis en nauw overleg met je arts of oncoloog. Samen zorgen we voor de juiste behandeling en opvolging. We nemen ook tijd voor jou als mens: een luisterend oor of een warme babbel horen erbij.
 

Diabetische voetwonden

Mensen met diabetes hebben sneller wondjes aan de voeten, die moeilijk genezen. Onze verpleegkundigen hebben oog voor preventie en controleren je voeten zorgvuldig tijdens de verzorging. Als er wondjes zijn, voorzien we ook de gepaste wondzorg en schakelen we indien nodig extra hulp in.

/

Doe je zorgaanvraag

Heb je een concrete zorgvraag? 

Vul het formulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.

Heb je vandaag hulp nodig? 

Bel ons via 0800 12 201. Je kan ons 24/7 bereiken.

Heb je een algemene vraag? 

Mail ons via info@connectgroep.be

Over ons

De mensen achter jouw zorg

Achter ConnectGroep staat een team van verpleegkundigen en medewerkers die elke dag met hart en ziel zorgen. We zijn er voor jou, met kennis van zaken en een warm hart.

Samen zorgen we ervoor dat jij kan rekenen op:

  • betrouwbare hulp
  • duidelijke afspraken
  • en een persoonlijke aanpak

We luisteren naar je noden, denken met je mee en zoeken altijd naar de beste oplossing.

Ons team werkt nauw samen – met elkaar en met jou – want alleen zo kunnen we zorg bieden die niet alleen correct, maar ook warm en menselijk is.

ConnectGroep
  • De reden waarom wij als patiënt gelukkig zijn, is omdat we hardwerkende en liefdevolle verpleegkundigen hebben.

    Simone
    Patiënt
  • Dicht bij jou, maar één oproep verwijderd. Bel ons op 0800 12 201 voor warme en kwalitatieve zorg.

    Ilse Baekeland
    ConnectGroep Medewerker
Welke zorgen voert een thuisverpleegkundige uit?

We staan klaar voor zowel jou als je zorgvraag. Ons dienstenaanbod is zeer uitgebreid en kan je hier raadplegen.

Hoe kan ik een zorgaanvraag indienen?

Je kan ons 24u/24 bereiken op 0800 12 201 om een zorg op te starten.

Je kan de aanvraag indienen via de knop ‘Doe een zorgaanvraag’ op deze site

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Voor opmerkingen, suggesties, vragen en klachten kan je altijd terecht op het nummer 0800 12 201 of kan je mailen naar ombudsdienst@connectgroep.be. We onderzoeken elke melding grondig en geven je binnen de 5 werkdagen feedback, tenzij een meer dringende reactie zich opdringt natuurlijk.

Kan ik zorg annuleren?

Jazeker, graag vermijden we dat de verpleeg- of zorgkundige bij jou nodeloos aan de deur staat, dus bel ons liefst vooraf op 0800 12 201. Je kan de zorgverlener in kwestie ook rechtstreeks bellen natuurlijk. Bij herhaaldelijk niet thuis zonder verwittigen kan een vergoeding worden aangerekend.

Annulatie van een afspraak in een verpleegcentrum is mogelijk tot uiterlijk 2 uur vooraf. Gelieve bij annulatie minder dan 2 uur op voorhand telefonisch contact op te nemen.

Hoe verloopt de betaling?

De ConnectGroep praktijken werken via de derdebetalersregeling, dus rekenen we de tegemoetkoming rechtstreeks aan het ziekenfonds aan.

Sommige prestaties zijn niet gedekt door de nomenclatuur voor de thuisverpleging en daar kan je thuisverplegingsteam een vergoeding voor vragen. Je thuisverpleegkundige zal je hierover vooraf informeren.

Ik wil naar een ander thuisverplegingsteam overstappen

Dat kan natuurlijk. De keuze van zorgverstrekker is vrij en kan ten allen tijde worden ingetrokken. Het volstaat ons te verwittigen op 0800 12 201 en dan regelen wij op een collegiale manier de overgang naar het team van jouw keuze. Ook omgekeerd kan je ten allen tijde overstappen naar een bij ConnectGroep aangesloten verpleegteam.

Wat is de derdebetalersregeling?

De derdebetalersregeling betekent dat wij de verpleegprestaties rechtstreeks factureren aan de mutualiteiten of verzekeringsinstellingen van de patiënt. Jij hoeft dus zelf geen facturen op te stellen voor je patiënten.

Moet ik zelf mijn administratie doen?

Nee, dat kies je zelf. Je kan je administratie volledig zelfstandig beheren via onze software of je kan ervoor kiezen om dit aan ons uit te besteden.

Doe je zorgaanvraag

Heb je hulp nodig? Met één eenvoudige aanvraag zetten wij samen de juiste zorg voor jou in gang. Zo ben je zeker van persoonlijke en betrouwbare ondersteuning, precies wanneer je die nodig hebt.

Doe een zorgaanvraag