Hulpmiddelen

De juiste hulpmiddelen kunnen je dagelijks leven een stuk gemakkelijker en veiliger maken. Wij helpen je bij het kiezen, zorgen dat ze tot bij jou geraken en leren je ze correct te gebruiken.

Onze zorgverleners leggen alles duidelijk uit en zorgen dat je je comfortabel en zeker voelt in je eigen omgeving, of het nu gaat om een loophulp of medisch apparaat.

Diensten

Hoe kunnen we je helpen?

Advies op maat

We kijken samen welke hulpmiddelen jou het meeste comfort en zelfstandigheid geven. Dat kan gaan van steunkousen tot loophulpmiddelen of een personenalarm.
 

Veilig en correct gebruik

We tonen je stap voor stap hoe je de hulpmiddelen correct en veilig gebruikt, zodat je er het meeste voordeel uit haalt.
 

Samenwerking met betrouwbare partners

We helpen je bij het aanvragen of bestellen van materiaal en stemmen af met betrouwbare leveranciers.
 

Opvolging en aanpassingen

We kijken regelmatig of je hulpmiddel nog goed werkt en passen ons advies aan als je situatie verandert.
 

Praktische tips

Soms maken de kleinste aanpassingen een groot verschil. We delen eenvoudige aanpassingen die je leven lichter maken.

/

Doe je zorgaanvraag

Heb je een concrete zorgvraag? 

Vul het formulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.

Heb je vandaag hulp nodig? 

Bel ons via 0800 12 201. Je kan ons 24/7 bereiken.

Heb je een algemene vraag? 

Mail ons via info@connectgroep.be

Over ons

De mensen achter jouw zorg

Achter ConnectGroep staat een team van verpleegkundigen en medewerkers die elke dag met hart en ziel zorgen. We zijn er voor jou, met kennis van zaken en een warm hart.

Samen zorgen we ervoor dat jij kan rekenen op:

  • betrouwbare hulp
  • duidelijke afspraken
  • en een persoonlijke aanpak

We luisteren naar je noden, denken met je mee en zoeken altijd naar de beste oplossing.

Ons team werkt nauw samen – met elkaar en met jou – want alleen zo kunnen we zorg bieden die niet alleen correct, maar ook warm en menselijk is.

Verpleegkundige
  • De reden waarom wij als patiënt gelukkig zijn, is omdat we hardwerkende en liefdevolle verpleegkundigen hebben.

    Simone
    Patiënt
  • Onze engelen op aarde. Altijd bereid om te helpen en te luisteren.

    Maurice
    Patiënt
  • We zijn super blij en dankbaar met jullie warme zorg voor Lisa!

    Kathy Metdenancxt
    Familie van een patiënt
Welke zorgen voert een thuisverpleegkundige uit?

We staan klaar voor zowel jou als je zorgvraag. Ons dienstenaanbod is zeer uitgebreid en kan je hier raadplegen.

Hoe kan ik een zorgaanvraag indienen?

Je kan ons 24u/24 bereiken op 0800 12 201 om een zorg op te starten.

Je kan de aanvraag indienen via de knop ‘Doe een zorgaanvraag’ op deze site

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Voor opmerkingen, suggesties, vragen en klachten kan je altijd terecht op het nummer 0800 12 201 of kan je mailen naar ombudsdienst@connectgroep.be. We onderzoeken elke melding grondig en geven je binnen de 5 werkdagen feedback, tenzij een meer dringende reactie zich opdringt natuurlijk.

Kan ik zorg annuleren?

Jazeker, graag vermijden we dat de verpleeg- of zorgkundige bij jou nodeloos aan de deur staat, dus bel ons liefst vooraf op 0800 12 201. Je kan de zorgverlener in kwestie ook rechtstreeks bellen natuurlijk. Bij herhaaldelijk niet thuis zonder verwittigen kan een vergoeding worden aangerekend.

Annulatie van een afspraak in een verpleegcentrum is mogelijk tot uiterlijk 2 uur vooraf. Gelieve bij annulatie minder dan 2 uur op voorhand telefonisch contact op te nemen.

Hoe verloopt de betaling?

De ConnectGroep praktijken werken via de derdebetalersregeling, dus rekenen we de tegemoetkoming rechtstreeks aan het ziekenfonds aan.

Sommige prestaties zijn niet gedekt door de nomenclatuur voor de thuisverpleging en daar kan je thuisverplegingsteam een vergoeding voor vragen. Je thuisverpleegkundige zal je hierover vooraf informeren.

Ik wil naar een ander thuisverplegingsteam overstappen

Dat kan natuurlijk. De keuze van zorgverstrekker is vrij en kan ten allen tijde worden ingetrokken. Het volstaat ons te verwittigen op 0800 12 201 en dan regelen wij op een collegiale manier de overgang naar het team van jouw keuze. Ook omgekeerd kan je ten allen tijde overstappen naar een bij ConnectGroep aangesloten verpleegteam.

Wat is de derdebetalersregeling?

De derdebetalersregeling betekent dat wij de verpleegprestaties rechtstreeks factureren aan de mutualiteiten of verzekeringsinstellingen van de patiënt. Jij hoeft dus zelf geen facturen op te stellen voor je patiënten.

Moet ik zelf mijn administratie doen?

Nee, dat kies je zelf. Je kan je administratie volledig zelfstandig beheren via onze software of je kan ervoor kiezen om dit aan ons uit te besteden.

Doe je zorgaanvraag

Heb je hulp nodig? Met één eenvoudige aanvraag zetten wij samen de juiste zorg voor jou in gang. Zo ben je zeker van persoonlijke en betrouwbare ondersteuning, precies wanneer je die nodig hebt.

Doe een zorgaanvraag