Stomazorg

Leven met een stoma brengt heel wat praktische vragen en onzekerheid met zich mee. Onze verpleegkundigen staan klaar om je stap voor stap te begeleiden. We nemen de tijd om alles duidelijk uit te leggen en je vertrouwen te geven, zo leer je veilig en comfortabel omgaan met je stoma.

Diensten

Hoe kunnen we je helpen?

Verzorging van je stoma

We helpen je bij het legen of vervangen van het stomazakje en zorgen voor een goede huidverzorging rond de stoma.
 

Oog voor veranderingen

We letten op tekenen van irritatie, lekkage of andere ongemakken. Als iets niet goed gaat, schakelen we je arts in.
 

Zelf leren omgaan met je stoma

We tonen je hoe je zelf met je stoma kan omgaan en geven tips om het deel te maken van je dagelijkse routine.
 

Discrete zorg met respect

We werken altijd rustig, discreet en met aandacht voor jouw comfort en privacy.
 

Steun voor je omgeving

We geven je familie of mantelzorgers uitleg, zodat ook zij weten hoe ze je kunnen helpen.

/

Doe je zorgaanvraag

Heb je een concrete zorgvraag? 

Vul het formulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.

Heb je vandaag hulp nodig? 

Bel ons via 0800 12 201. Je kan ons 24/7 bereiken.

Heb je een algemene vraag? 

Mail ons via info@connectgroep.be

Over ons

De mensen achter jouw zorg

Achter ConnectGroep staat een team van verpleegkundigen en medewerkers die elke dag met hart en ziel zorgen. We zijn er voor jou, met kennis van zaken en een warm hart.

Samen zorgen we ervoor dat jij kan rekenen op:

  • betrouwbare hulp
  • duidelijke afspraken
  • en een persoonlijke aanpak

We luisteren naar je noden, denken met je mee en zoeken altijd naar de beste oplossing.

Ons team werkt nauw samen – met elkaar en met jou – want alleen zo kunnen we zorg bieden die niet alleen correct, maar ook warm en menselijk is.

ConnectGroep
  • De reden waarom wij als patiënt gelukkig zijn, is omdat we hardwerkende en liefdevolle verpleegkundigen hebben.

    Simone
    Patiënt
  • Onze engelen op aarde. Altijd bereid om te helpen en te luisteren.

    Maurice
    Patiënt
  • We zijn super blij en dankbaar met jullie warme zorg voor Lisa!

    Kathy Metdenancxt
    Familie van een patiënt
Welke zorgen voert een thuisverpleegkundige uit?

We staan klaar voor zowel jou als je zorgvraag. Ons dienstenaanbod is zeer uitgebreid en kan je hier raadplegen.

Hoe kan ik een zorgaanvraag indienen?

Je kan ons 24u/24 bereiken op 0800 12 201 om een zorg op te starten.

Je kan de aanvraag indienen via de knop ‘Doe een zorgaanvraag’ op deze site

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Voor opmerkingen, suggesties, vragen en klachten kan je altijd terecht op het nummer 0800 12 201 of kan je mailen naar ombudsdienst@connectgroep.be. We onderzoeken elke melding grondig en geven je binnen de 5 werkdagen feedback, tenzij een meer dringende reactie zich opdringt natuurlijk.

Kan ik zorg annuleren?

Jazeker, graag vermijden we dat de verpleeg- of zorgkundige bij jou nodeloos aan de deur staat, dus bel ons liefst vooraf op 0800 12 201. Je kan de zorgverlener in kwestie ook rechtstreeks bellen natuurlijk. Bij herhaaldelijk niet thuis zonder verwittigen kan een vergoeding worden aangerekend.

Annulatie van een afspraak in een verpleegcentrum is mogelijk tot uiterlijk 2 uur vooraf. Gelieve bij annulatie minder dan 2 uur op voorhand telefonisch contact op te nemen.

Hoe verloopt de betaling?

De ConnectGroep praktijken werken via de derdebetalersregeling, dus rekenen we de tegemoetkoming rechtstreeks aan het ziekenfonds aan.

Sommige prestaties zijn niet gedekt door de nomenclatuur voor de thuisverpleging en daar kan je thuisverplegingsteam een vergoeding voor vragen. Je thuisverpleegkundige zal je hierover vooraf informeren.

Ik wil naar een ander thuisverplegingsteam overstappen

Dat kan natuurlijk. De keuze van zorgverstrekker is vrij en kan ten allen tijde worden ingetrokken. Het volstaat ons te verwittigen op 0800 12 201 en dan regelen wij op een collegiale manier de overgang naar het team van jouw keuze. Ook omgekeerd kan je ten allen tijde overstappen naar een bij ConnectGroep aangesloten verpleegteam.

Wat is de derdebetalersregeling?

De derdebetalersregeling betekent dat wij de verpleegprestaties rechtstreeks factureren aan de mutualiteiten of verzekeringsinstellingen van de patiënt. Jij hoeft dus zelf geen facturen op te stellen voor je patiënten.

Moet ik zelf mijn administratie doen?

Nee, dat kies je zelf. Je kan je administratie volledig zelfstandig beheren via onze software of je kan ervoor kiezen om dit aan ons uit te besteden.

Doe je zorgaanvraag

Heb je hulp nodig? Met één eenvoudige aanvraag zetten wij samen de juiste zorg voor jou in gang. Zo ben je zeker van persoonlijke en betrouwbare ondersteuning, precies wanneer je die nodig hebt.

Doe een zorgaanvraag